ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: 12 Komp. Rekrytskola 1917-1918 - var någonstans?  (läst 789 gånger)

2010-04-10, 18:24
läst 789 gånger

Utloggad Therese Andersson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 406
  • Senast inloggad: 2014-02-14, 18:45
    • Visa profil
Det här fotografiet satt i en ram som jag köpte på second hand, och jag undrar var någonstans fotografiet är taget. På bilden står det skrivet 12 Komp. Rekrytskola 1917-198 och på baksidan en anteckning som är svår att tyda (se den andra bilden). Det är kanske svårt att enbart utifrån bilden säga var den är tagen, men namnet 12 Kompaniet kanske inte fanns överallt? Jag kan tillägga att det är inköpt i Oskarshamn, så bilden är bör kanske vara tagen i södra Sverige.
 



2010-04-10, 18:27
Svar #1

Utloggad Therese Andersson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 406
  • Senast inloggad: 2014-02-14, 18:45
    • Visa profil
Om någon också råkar känna till namnet på någon av personerna på bilden är den informationen givetvis också välkommen!

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna