ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Balsby  (läst 541 gånger)

2012-04-08, 22:16
läst 541 gånger

Utloggad Helen Hildinggren

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 90
  • Senast inloggad: 2023-02-08, 19:04
    • Visa profil
Jag efterlyser landskapsbilder och foton på hus från Balsby, gärna från förra sekelskiftet eller från 1900-talets första hälft.
Mest eftertraktat är om någon har foton av husen tillhörande familjerna Nils och Karna Mårtensson samt Nils och Johanna Jönsson Björk. Karna och Johanna var systrar. Deras hus låg bredvid/mitt emot varandra. Johannas hus låg kvar tills förra året, mitt emot en industribyggnad som var orsaken till att Karna Mårtensson hus revs för ganska många år sedan. Även bilder från trakten och från jordbruk, tobaksodling m.m. är intressant. Karna och Nils Mårtenssons dotter Nelly emigrerade till Amerika 1911. Nellys son Roy är 90 år och mycket intresserad av sin mors barndomstrakt.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna