ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Efterlyser foto på sjömän  (läst 937 gånger)

2006-05-30, 16:09
läst 937 gånger

Lars Andersson

Jag undrar om det finns någon som sitter inne med fotografier på sjömän som poserar framför det kända stockankaret i Karlskrona från början av förra sekelskiftet alltså 1900-talets början?
 
Det fanns ett foto av honom framför ett stockankare i Karlskrona från denna tid i hans hem Landskrona enda fram tills hans död 1970. Men försvann sedan spårlöst!
Om det är någon som kan lämna upplysningar om detta vore Jag mycket tacksam!
Jag skickar ett annat foto där han sitter till vänster med en kompis vid ett bord, som Jag inte vet något om!Kanske är det någon som har något foto på sjömän som poserar vid stockankare och som Ni inte vet vem det är!
Sjömannen som Jag söker hette Alfred Andersson och var min farfar!
 
Är det någon som kan hjälpa till med detta?
 
MVH
Lars
 
 



2006-10-08, 22:57
Svar #1

Annette Upplid

Hejsan!
Jag efterlyser fotografier från mitt första barndomshem i Motala som låg på Kungsgatan 36
runt 1950-talet!
Med vänliga hälsningar Annette Upplid!

2006-10-08, 23:36
Svar #2

Utloggad Ann-Mari Bäckman

  • Fd. laboratorieassistent
  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 11887
  • Senast inloggad: 2023-07-22, 16:40
    • Visa profil
Hej Annette!
 
Synd att du inte gav den här efterlysningen en egen rubrik. Som det nu är kommer frågan att försvinna om ett dygn och sparas då under den rubrik den är ställd under.
 
Du kan göra en ny fråga med en passande rubrik med Motala, Kungsgatan 36 med i den, samtidigt som du meddelar här att du flyttat frågan till Rubrik XX XX, vad det nu blir.
 
Ann-Mari
Ann-Mari Bäckman

2009-07-01, 08:32
Svar #3

Utloggad Anna-Lena Hultman

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 409
  • Senast inloggad: 2016-04-07, 12:17
    • Visa profil
Som illustration till boken Handbok i emigrantforskning söker jag foto och berättelse om någon sjöman som förekommer i SVAR:s sjömanshusdatabas eller i CD Emigranten Populär 2006, databasen Emisjö. Torra fakta behöver livas upp med foton och intressanta exempel! Tacksam för snabbt svar, för boken skall vara klar till försäljning i augusti.
Sommarhälsningar
Anna-Lena Hultman

2009-07-01, 14:12
Svar #4

Utloggad Ann-Mari Bäckman

  • Fd. laboratorieassistent
  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 11887
  • Senast inloggad: 2023-07-22, 16:40
    • Visa profil
Vill du ha svar via mail eller här? Jag har tyvärr inga foton. Går det bra med själva historien?
 
Ann-Mari
Ann-Mari Bäckman

2009-07-02, 07:02
Svar #5

Utloggad Anna-Lena Hultman

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 409
  • Senast inloggad: 2016-04-07, 12:17
    • Visa profil
Hej Ann-Mari!
 
Intressant öden har jag flera stycken, men behöver en historia med fotoillustration.  
Eftersom jag behöver en bild med bättre upplösning är vad Anbytarforum tillåter, tar jag den gärna via e-post.  
 
Hälsningar
Anna-Lena

2011-03-05, 15:33
Svar #6

Utloggad Gunilla Levin

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 30
  • Senast inloggad: 2012-07-06, 14:04
    • Visa profil
Hej!  söker något foto på en sjöman han hette Vicktor Ekdahl  född i Färlövs församling.Vet inte när han var född eller avled. Han flyttade till Lerum utanför Göteborg. Och var ensamstående hamnarbetare.
 
Har ni något om denna man ?
Med Vänliga Hälsningar
GML

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna