ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Ellen Key med flera/vilken plats  (läst 616 gånger)

2011-05-15, 22:17
läst 616 gånger

Utloggad Guje Lindström

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 325
  • Senast inloggad: 2024-01-10, 18:18
    • Visa profil
Jag har i min mormors gamla fotoalbum funnit många intressanta privatbilder på Ellen Key. De flesta har jag lyckats identifiera. En bild går jag dock bet på och den är på Ellen Key själv tillsammans med flera personer varav en del är barn.Jag har frågat på EKI men de vet inte heller. Platsen där bilden är tagen tror jag är i närheten av Hästholmen,Östergötland men inte lyckats bekräfta det. Ellen vandrade ju runt bland torp och gårdar i trakten. En idé om personerna var att det ev skulle kunna vara nära släkt till Ellen men, som sagt jag har inte en aning. Kanske folk ifrån Ombergs-trakten? Ellen står till vänster i fotsida dräkt, de övriga är okända för mig.
Är det någon som vill ge sig på en gissning?

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna