ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Hängare av något slag??  (läst 594 gånger)

2005-11-13, 17:13
läst 594 gånger

Marianne Aronsson

Hej.  
Jag hittade denna lilla sak på en loppmarknad i norrland.
Jag tror att det är ett nyare föremål men kanske gjort i gammal stil.
Finns det någon som vet vad det är? Det kan ju också vara en del av något annat.
Höjd ca 43 cm. Diameter i botten ca 14 cm.
Jag har ingen aning vad det är för något men jag tänkte använda den att hänga glöggmuggar i till julen. Jag tycker att den är snygg.
MVH
Marianne

2005-11-13, 17:18
Svar #1

Marianne Aronsson

HOPPSAN!!
Ni kanske vill se bilden också.
 

2005-11-13, 22:56
Svar #2

Marianne Solli

Hei Marianne. For en nydelig gammel ting du har fått tak i. Den kan jo anvendes på forskjellige måter, og ditt eget forslag om å henge opp gløggmugger, er jo strålende. Min mann hadde et forslag om å ha den ved peisen og henge opp askekost og lignende, og kanskje den der (ved varmen) også kunne anvendes for å tørke sko og sokker på de nederste krokene.   
 
Ha en trivelig kveld!
 
Hilsen Marianne i Norge.

2005-11-14, 13:31
Svar #3

Yvonne Eriksson

Hej!
Min mamma har en exakt likadan hängare i sitt kök. Hon fick den i 40-årspresent 1978. Den var förmodligen nytillverkad då.  
På krokarna skall det hänga sex stycken bulliga bruna ölsejdlar. Så visst passar det bra att Du hänger glöggmuggar eller någon annan form av muggar på den.
 
Vänliga hälsningar
Yvonne

2005-11-15, 00:07
Svar #4

Marianne Aronsson

Hej  Marianne och Yvonne.
Tack för tips och information om mitt loppmarknadsfynd.
Då var jag inte helt ute med mina glöggmuggar.  
Mvh
Marianne

2005-11-30, 19:28
Svar #5

Yvonne Eriksson

Hej Marianne!
 
Här ser Du hur hängaren med ölsejdlarna ser ut.
Hängaren är tillverkad i Spanien.
 
Vänliga hälsningar
Yvonne
 

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna