ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Okänd boktitel om Vasaätten  (läst 813 gånger)

2001-02-20, 17:42
läst 813 gånger

Lennart Andersson

Är det någon som känner igen nedanstående sida eller utformningen av boken och därmed kan ange titeln?
Jag har fått kopian via en amerikansk kontakt som inte vet titeln mer än att hon beskriver den som Genealogy of the Vasa family. Detta kan ju inte vara den riktiga titeln då texten är på svenska!
Kvinnan på bilden är Henrique von Proschwitz gift med Jonas Casten Lamberg och nedersta bilden visar Floda utanför Göteborg.

2001-02-20, 21:51
Svar #1

Utloggad Stig Geber

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1302
  • Senast inloggad: 2024-02-22, 17:51
    • Visa profil
Lennart!
 
Boken är Brita Söderberg, Släktkrönika III från Nissen via Ekelund till Lindh? och är utgiven i Stockholm 1984. Den handlar inte om Vasaätten utan om en del betydligt senare släkter och gårdar i Sverige.
 
Hälsningar Stig Geber

2001-02-20, 22:25
Svar #2

Lennart Andersson

Tackar för detta Stig!
Skall snarast besöka Stadsbiblioteket. Primärt är det fotot av Henrique jag är ute efter, men kanhända det finns mer intressant i boken.
 
Lennart

2001-02-21, 20:59
Svar #3

Lennart Andersson

Mycket riktigt så var det den boken du nämnde Stig!
Tyvärr så hade de bara ett referensexemplar så jag kunde inte låna hem den utan jag fick nöja mig med en papperskopia och gjorde så gott jag kunde vid inscanningen av Henrique, men bäst hade ju varit att kunna scanna direkt från boken.
Så jag lägger ut en försynt fråga om det är nån som har boken plus en scanner och vill göra sig omaket att scanna in Henrique och sända till mig på e-postadressen ovan?

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna