ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Vilken Idrottsklubb är det?  (läst 849 gånger)

2005-06-09, 10:28
läst 849 gånger

Annelie Biller


Vet någon vad för idrottsklubb detta är? Jag vet att den är från Stockholm och att diplomet tilldelats min morfar.

2005-06-09, 12:45
Svar #1

Peter Karlsson (Peterk)

ADA IK - men jag vet inte vad förkortningen står för..

2005-06-09, 14:59
Svar #2

Utloggad Tord Påhlman

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 2085
  • Senast inloggad: 2017-11-13, 21:51
    • Visa profil
Kan det möjligen vara en (korp)idrottsklubb hos Apotekarnes Droghandelsaktiebolag (ADA), sedan 1970 dotterbolag till Apoteksbolaget? ADA IK verkar i varje fall ha existerat 1999, eftersom man vid en sökning i Google kan finna en resultatlista med deltagare från nämnda klubb.

2005-06-09, 15:56
Svar #3

ulfskoglund

Kan det vara Idrottsklubben Academia från Åbo,
resultatet tyder på ungdomsverksamhet(eller korp)
MVH/Ulf

2005-06-09, 16:02
Svar #4

Utloggad Ulf Skoglund

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 85
  • Senast inloggad: 2022-03-18, 17:01
    • Visa profil
Ursäkta, men jag upptäckte just nu att tävlingen gällde oldboys,kanske det fanns sådana också i föreningen.Kanske lite långsökt att lägga ett KM  
på Stockholms stadion (av diplomet att döma)om det inte är en stockholmsklubb
Ulf

2005-06-09, 19:40
Svar #5

Annelie Biller

Tord har löst mysteriet, min morfar var chaufför på apotekarnas droghandel under början av förra seklet, jag har personalbilder och bilder på hela fordonsparken med chaufförer. Tack så mycket
 
Annelie

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna