ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Örja fam.  (läst 526 gånger)

2006-08-09, 12:37
läst 526 gånger

Lars Andersson

Hej!
Försökte få med dessa på porträttfynd.Men det verkar inte hålla måtten!
Så Jag försöker här i stället att få veta lite om dessa personer.
Själv har Jag lite aningar om vem det kan vara,men hoppas att någon mer kan identifiera dem.
Foton bör vara tagna omkring någon gång under början av 1900-talet kanske ca:1907 i eller omkring Örja utanför Landskrona.
Personerna som sitter vid köksbordet kan vara Anders Larsson född i Riseberga 1837 och hans hustru Bengta Bengtsdotter från Västra Strö och sonen Lars Andersson född Torrlösa 1874 och hans hustru Alma med deras barn samt hans syster kjerstin Andersdotter född 1870 Torrlösa.Lillflickan  på soffan bör vara ca: 4-5 år och kan heta Ruth född örja 1903 som sedan gifter sig med Oscar Sjödahl.
Både Ruth och Oscar ligger begravda i samma grav som Farfar och Farmor i Örja.
 
Det andra fotot kan vara tagit lite senare.Men har dom något gemensamt med de andra fotot att göra?
Är det samma Lars med fam. eller en Broder till honom?
 
OBS!Detta är trots allt bara aningar.Och därför hoppas Jag att någon kan bekräfta eller dementera dessa uppgifter!
Jag tackar på förhand och hoppas på svar!
 


Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna