ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Förbättra gamla Super-8 inspelningar med Gooder SW  (läst 832 gånger)

2005-06-05, 14:36
läst 832 gånger

Utloggad Anders Östlund

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 43
  • Senast inloggad: 2024-03-09, 09:08
    • Visa profil
Hej,
 
Gamla Super-8 inspelningar lider ganska ofta av jitter (bilden hoppar lite i höjdled) pga ofullkomligheter i kamerans mekanik. Sedan så har ju vi också den traditionella skakiga handen. Nu har jag sett att det finns en programvara som heter SteadyHand och MotionPerfect http://www.goodervideo.com/index.html. De verkar kunna reducera dessa typer av problem. De exempel de ger på sin hemsida är rent magiska. Nu undrar jag om någon av er har försökt använda deras programvara på Super-8 som blivit överförd till videoformat. Deras teknik för att ändra hastighet på filmerna verkar ju vara helt överlägsen allt annat som används, med mer eller mindre frame blending som bieffekt.
 
Någon som har testat?
 
/AÖ

2005-06-06, 10:55
Svar #1

Utloggad Fredrik Salomonsson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 2240
  • Senast inloggad: 2024-03-29, 10:33
    • Visa profil
    • Hemsida
Jag överförde på ett annat sätt, det blev ganska bra kvalitet.
Jag satte projektorn, så den träffade på ett vitt a4-papper.
Sen tog jag en videokamera och spelade in det.
Sen förde jag över det till dvd.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna