ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Scanner  (läst 945 gånger)

2010-09-10, 09:51
läst 945 gånger

Utloggad Anki Nordin

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 12
  • Senast inloggad: 2014-08-10, 11:02
    • Visa profil
Vad ska man kräva av en scanner för att den ska fungera bra att scanna in gamla foton med? Behöver tips på bra apparater!
Anki Nordin

2010-09-10, 12:48
Svar #1

Utloggad Jonas Magnusson

  • Jonas Magnusson (www.cognatus.se)
  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1316
  • Senast inloggad: 2023-12-21, 22:42
    • Visa profil
    • www.cognatus.se
Det beror ju lite på vad man har för ambitioner. Jag köpte nyligen en ny scanner som jag tycker är väldigt bra då den är liten och nätt, förhållandevis snabb, hygglig upplösning samt programmerbara snabbknappar. Det är en Canon, CanoScan Lide 200 och kostade ca tusenlappen. Men det är med scannrar som med all teknik, det går ju alltid att hitta bättre...
 
Jag har försökt gå in på www.prisjakt.nu och www.pricerunner.com för att kika på vad man kan få för prestanda idag för en rimlig peng, men båda sajterna är så tröga idag att det är omöjligt. Ta en titt själv, jag tror det finns köpguider för de flesta prylarna.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna