ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Agnes Theresa Persson född 1893 eHej,ller senare  (läst 442 gånger)

2006-05-05, 23:16
läst 442 gånger

Lotta Helgesson

Hej,
 
Enligt hörsägen ska min mormors mor ha en syster som försvann med sin mor (Johanna Johnsson f. 1864 i Kareby). Dottern Agnes bör troligtvis vara född 1893 eller framåt. Troligtvis var församlingen Göteborgs Domkyrkoförs. Är det någon som stött på dem eller är det bara ett villospår? Kanske var Johanna norskättling och kan de ha försvunnit dit?
 
Otroligt tacksam för spår,
 
Lotta

2006-05-06, 10:32
Svar #1

Utloggad Hanne Berndtsson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 3654
  • Senast inloggad: 2015-09-30, 19:41
    • Visa profil
Hej Lotta,
har du försökt att få fram syskons namn till Johanna Jonsson född 1864 i Kareby. Det kan ju tänkas att du den vägen genom syskonens ättlingar kan få fram uppgifter om Johannas vidare liv och öde samt dottern./mvh Hanne

2006-05-07, 15:29
Svar #2

Lotta Helgesson

Hej,
 
Det var ett bra förslag!
Fick av en kännare av Kareby reda på att hon inte fanns upptagen där men jag får inte ge mig.  
 
Tack för tipset en en gång.
 
mvh,
 
Lotta

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna