ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Hildur Björklind, Sundsvall, fotograf fr o m 1897  (läst 595 gånger)

2003-03-12, 22:32
läst 595 gånger

Lottie Eriksson

Hej,
 
Vill veta mer om Hildur Björklind. Hon fotograferade min fmm och fmf i Arvidsjaur och jag försöker tidsbestämma det fotografiet.
Liten hjälp har jag redan fått genom Lennart Snabbs register över fotografer. Men hur kom det sig att hon åkte från Sundsvall upp till Arvidsjaur t ex? Och när kan hon ha gjort det?
 
Tacksam för hjälp.

2003-03-13, 09:08
Svar #1

Peter Karlsson (Peterk)

Har man flyttat så en gång har man kanske gjort det även tidigare.. Då skulle det kunna vara hon som 1890 återfinns i Skara, Västergötland som fröken Hildur Sofia Björklind, född 1860 i Köping, boende ensamstående  på 'Tomten 42' i Skara. Omöjligt är det väl inte; fotografer har ofta rört på sig..

2003-03-16, 02:46
Svar #2

Lottie Eriksson

Stort tack! Ja, det låter ju mycket möjligt. Dessutom är hon ensamstående, enligt min alldeles nyuppfunna teori kanske det var därför hon blev fotograf.
Jag letar vidare.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna