ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Asperöbo söker efter rötter till min far John Ivar Nilsson född 1899 i dec död 1969  (läst 556 gånger)

2000-04-15, 22:02
läst 556 gånger

Stig Yngve Nilsson

John Ivar Nilsson var gift med Svea Ottilia (född Petterson) år 1903.12.30 död 1984 Bosatta på Asperö i Styrsö församling. Vore tacksam för all information som kan ge ytterligare ledtrådar före år 1899.......?
 
Hälsningar
Stig Yngve Nilsson
HALMSTAD

2000-04-18, 23:22
Svar #1

Utloggad Anita Hjorth

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 247
  • Senast inloggad: 2013-05-25, 16:07
    • Visa profil
På dödskivan hittade jag Svea Ottilia Nilsson död 1984 18/12 i Karl Johans församling i Göteborg. Hon var född 1903 30/12 i Styrsö församling. Du borde kunna få hjälp där att finna hennes föräldrar. Din far kan jag däremot inte hitta. Han dog varken i Styrsö eller Karl Johan. De måste ha bott någon annanstans däremellan. Men i Karl Johan måste de veta varifrån Svea Ottilia kom när hon flyttade in i församlingen.
 
Mvh Anita

2000-04-24, 09:16
Svar #2

JanYngwe Linderhav

Hej Stig Yngve,
Svea Ottilias föräldrar hette Johan Severin Pettersson och Jenny Olofsdotter. Båda var födda på Asperö, Styrsö. Han 1868 och hon 16 jan 1873.
Jennys fader hette Olof Magnusson, också från Asperö.
Har inget om Svea Ottilias man. Hennes moder Jenny hade dock en syster som hette Anna-Maria, gift med Nils Johansson. Dessa fick en son John Ivar, f. 22/8 1899. Kan detta vara så att det är denne John Ivar som Svea Ottilia gifte sig med, även om de var nära så släkt.
Hoppas detta hjälper dig
 
mvh JanYngwe

2003-04-11, 16:45
Svar #3

Tommy Berntsson

Stig Yngve är min frus kusin.Stig yngve om du vill info så kolla med dina kusiner på asperö. min svärfar gunnar var syster till svea ottilia dom hade flers syskon ernst ,john, ernst och gunnar var tvillingar.
Vill du ha mera info om folk på asperö så tag kontakt med georg hanson som är min svär mors bror.Där finns mycket info att få, snart 90år men helt klar i knoppen.yngve

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna