ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: August Nilsson född någonstans i Göteborg 1833  (läst 406 gånger)

2007-07-01, 17:19
läst 406 gånger

Utloggad Viktoria Unosson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 38
  • Senast inloggad: 2018-10-11, 15:52
    • Visa profil
    • www.vikkitikki.com
Hej!
 
Håller på att leta mig blå efter farfars morfar August Nilsson. Allt jag egentligen har hittat är hans dödsdatum vilket är 1872-10-10 i Hudene socken i Västergötland. Där står han som 39 år, 1 månad och 15 dagar gammal och jag har räknat ut (om jag nu inte har räknat helt fel) att han då ska vara född 1833-09-25 men då är frågan var? I husförhörslängden för Hudene och i en släktbok står han som född i Göteborg men Göteborg är ju stort och var ska man leta? Jag har ögnat igenom födelseböckerna på Genline för den här tiden i församlingarna i Askim, Backa, Bergum, Björlanda, Lundby, Nya Varvet, Nya Älvsborg, Partille, Västra Frölunda, Örgryte och alla med Göteborgs framför och där finns han inte och nu vet jag inte riktigt var jag ska söka mer.  
 
Någon som kan hjälpa mig? Tacksam för alla förslag jag kan få.
 
Mvh
/Viktoria

2007-07-01, 21:18
Svar #1

Utloggad Christina Claeson

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 772
  • Senast inloggad: 2023-12-30, 17:38
    • Visa profil
Viktoria
i Hudene AI:8 s 186 finns en notering om att August Nilsson född 1833-08-26 född i Foss (P) och han återfinns där i Foss hfl AI:6 sid 60 Åhlunden , du kan försöka följa honom och se om det är rätt August Nilsson.
Mvh Christina Claeson

2007-07-01, 23:16
Svar #2

Utloggad Viktoria Unosson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 38
  • Senast inloggad: 2018-10-11, 15:52
    • Visa profil
    • www.vikkitikki.com
Visst är det han! Det hade jag missat. Tack så jättemycket för hjälpen, Christina.
 
Mvh
/Viktoria

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna