ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Bostadsbrista Johannes Andersson  (läst 453 gånger)

2004-12-12, 13:17
läst 453 gånger

Monica Andersson

Har sökt Johannes Andersson f 1837 i Kungälv, d 1921 i Masthugget, Gtbg under en annan rubrik, men har ej fått något napp. Hoppas att den nya rubriken gör så att någon reagerar och känner igen mannen ifråga. Han är min ffff och eftersom jag bor i Norrland, så blir det lite svårare för mig att hitta honom på egen hand. Hoppas någon kan hjälpa mig med hans föräldrar, syskon och hans frus föräldrar och syskon. Frun hette Josefina f.1848 d.1907 och de föräldrar jag hittat är:Anders Magnus Wassenius o hh Sara Greta Johansdotter. Men i folkräkningen står det Svensson som efternamn på Josefina. Var hon gift 2 gånger eller har jag hittat fel Josefina? Enligt släkten skulle hon heta Wass i efternamn. Hoppas någon kan kasta lite ljus över detta åt mig. M v h Monica.

2006-09-27, 09:54
Svar #1

Nils Ekström

Hej Monica
 
Jag kan eventuellt ha information om Johannes. Jag ska kolla upp namnen, men jag tror att det är som du säger: Josefina är född Wass.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna