ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Behöver hjälp att söka  (läst 582 gånger)

2013-11-11, 19:41
läst 582 gånger

Utloggad Ann-Mari Bäckman

  • Fd. laboratorieassistent
  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 11887
  • Senast inloggad: 2023-07-22, 16:40
    • Visa profil
Jag har fått mail av en person, som funnit denna diskussion från den 13 juni 2013, men eftersom inte länken fungerar längre, så sökte jag Johan Viberg på alla möjliga sätt i Nya Porträttfynd. Jag klarar inte av att finna fotot. Därför undrar jag om någon annan lyckas leta fram hans kort i Rötters Porträttfynd. Sökuppgifter är Johan Viberg, Liyekelsjön/liyekelsjö (feltolkat, ska vara Myckelsjön/Myckelsjö). Får jag bara veta kortnumret, så kan jag kopiera och skicka kort från albumet till den som tror att det kan vara hans farfar. Det vore toppen om han kunde få se korten i albumet och kanske kunna identifera sin farfar.  
 
Viberg
Ann-Mari Bäckman

2013-11-11, 20:17
Svar #1

Lotta Nordin

Hej Ann-Mari,
sök på 125504 så tror jag det är rätt bilder som kommer upp.
 
I den andra diskussionen ser man bildnumret när man håller markören över länken, åtminstone i Firefox.  
 
Mvh//
Lotta

2013-11-11, 21:40
Svar #2

Utloggad Ann-Mari Bäckman

  • Fd. laboratorieassistent
  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 11887
  • Senast inloggad: 2023-07-22, 16:40
    • Visa profil
Allt var inte bra med gamla Porträttfynd. Man hade önskat att sökmöjligheterna skulle ha varit bättre. Jag hade aldrig i min vildaste fantasi, trott att med ett nytt Porträttfynd, så skulle det bli svårare att söka på namn. Den enda förfining av sökandet, som jag kan se är att lägga till landskapet, men inte ens det hjälpte.
 
Om nu den här personen kommenterar något kort, hur kan jag se det? Jag kommer inte att se det alls. Eftersom det inte finns några de senaste kommentarerna längre, så måste jag antingen skriva upp albumnumret någonstans och spara det och för att se om det kommit in några kommentarer eller så be honom om att skicka ett mail till mig, så jag får veta. Det är hur galet, som helst eller bara otroligt sorgligt.
 
Nu slut på gnället! Tack Lotta, visst blev det rätt nummer!  
 
Ann-Mari
Ann-Mari Bäckman

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna