ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Familjebild tagen i Norrköping  (läst 692 gånger)

2012-07-19, 20:21
läst 692 gånger

Utloggad Solveig Blomstrand

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 27
  • Senast inloggad: 2019-08-02, 15:07
    • Visa profil
Har denna bild 40x35 i min ägo. Någon som känner till vem personerna kan vara och vilket år som bilden är från?
Själv bor jag i Bohuslän och inte kännedom om anknytning till Norrköping. Fotograf är Bernh. Hedlund, Norrköping

2012-07-19, 22:11
Svar #1

Utloggad Ann-Mari Bäckman

  • Fd. laboratorieassistent
  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 11887
  • Senast inloggad: 2023-07-22, 16:40
    • Visa profil
Bilden är lite mörk, men har inte kvinnan någon slags V-formad detalj på klänningen? I så fall så skulle fotot vara från ca 1905-1909. Har hon inte det så skulle jag kunna tänka mig att fotot är från början av 1900-talet (Kvinnans strikta frisyr och klänning).
 
Du kanske inte känner till Porträttfynd? Det finner du om du tittar på Rötters första sida, vänster spalt. Här diskuterar vi egentligen bara bilder inlagda i Porträttfynd (Det var där Kent Hortlund tyckte att du kunde lägga in ditt foto)
Ann-Mari Bäckman

2012-07-20, 16:46
Svar #2

Utloggad Solveig Blomstrand

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 27
  • Senast inloggad: 2019-08-02, 15:07
    • Visa profil
Hej och tack för hjälpen Ann-Mari! Tyvärr kan jag inte lägga bilden på Porträttfynd, den är för stor för att jag ska kunna scanna in hela bilden, (vilken anges i instruktionen) och kanske är kvaliteten inte heller vad som krävs.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna