ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Charles Runquist och Axel Lilyquist  (läst 514 gånger)

2003-10-22, 15:45
läst 514 gånger

Birgitta Olofsson

Hej
Söker efter födelseförsamling för dessa herrar, Charles Runquist är född 23.9.1851 i Göteborg (-traken) och Axel Lilyquist är född 5.6.1886 i Göteborg (med omnejd?). Dessa två utvandrade till USA, okänt när. Men de levde och dog där.
Undrar om någon har stött på dem.
MVH
Birgitta Olofsson

2003-10-22, 16:56
Svar #1

Utloggad Lisbeth Thorlid Gustafsson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 133
  • Senast inloggad: 2023-08-03, 11:30
    • Visa profil
Angående Charles Runqvist. Jag har uppgifter om en Karl August Rundqvist född i Fridene Västergötland den 26/9 1849. Denne man hette tidigare Carl August Qvist då han blev soldat och när han kom till Amerika bytte han namn till Charles Fredrickson.
Om det är denne man Du letar efter kan jag förmedla kontakter till ättlingar i USA.
MVH
Lisbeth ThG

2003-10-23, 08:56
Svar #2

Birgitta Olofsson

Hej Lisbet
Ja tack gärna, vi kan ju se om det är samma person
om vi jämför ättlingarna, jag har namn på ättlingar till min Charles Runquist.
MVH
Birgitta

2003-10-23, 09:46
Svar #3

Utloggad Lisbeth Thorlid Gustafsson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 133
  • Senast inloggad: 2023-08-03, 11:30
    • Visa profil
Hej!
Vår Karl August Rundqvist var gift med Gustava Charlotta Johansdotter fd 1848 i Kyrkefalla soocken i Västergötland. De gifte sig i Kyrkefalla 1870.
Paret hade ett antal barn bl a ( sex flickor och tre pojkar blev det med tiden )
Hulda fd 1870
Klara fd 1874
Karl R. fd 1878
Anna Matilda
 
Familjen emigrerade till Amerika 1884 ( åkte iväg i olika omgångar som jag minns det! )  
Stämmer det med den information som Du har?
MVH
Lisbeth

2003-10-24, 09:15
Svar #4

Birgitta Olofsson

Hej Lisbet
Nej, tyvärr känner jag inte igen dessa namn.
Min Charles/Karl Runquist gifte sig med Ida Sofia Johannesdotter, de gifte sig troligen i USA.
Tack för din hjälp.
MVH
Birgitta

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna