ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Naverstad AI:6 s88  (läst 427 gånger)

2011-08-04, 21:48
läst 427 gånger

Marléne Larsen

Försöker läsa varifrån en släkting kom. Johanna A-dtr f 1820 flyttar till Skee 1836, och kommer ifrån ??? 1833.  
 
Ovanför henne står Johanna A-dtr f 1820 08 12 (som är den jag letar efter, men kan de två vara samma person?)
 
Tacksam för hjälp!
/Marléne

2011-08-05, 08:31
Svar #1

Utloggad Per Eriksson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1369
  • Senast inloggad: 2024-04-19, 13:36
    • Visa profil
Marléne, jag gissar att det är samma person. På första raden flyttar hon till Skee (utan angivet årtal). Därefter, 1833, återkommer hon från Skee för att sedan återigen flytta till Skee 1836.
Men, det är min gissning. Problemet med inflyttning- utflyttningslängder i Skee är att utflyttningar är skrivna som tillägg till inflyttningen. Så det blir nog till att bläddra en del om du ska få säkerhet. Men en Johanna Andersdotter från Naverstad finns iaf inflyttad 1836. Hon finns som nummer 30 på sidan 98 i Skee B:1.
 
/Peppe

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna