ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Naverstad - födsel av A.J. Gädda  (läst 523 gånger)

2011-08-14, 11:19
läst 523 gånger

Utloggad Tomas Erazim

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 5
  • Senast inloggad: 2011-12-29, 14:25
    • Visa profil
Hej!
 
Jag skulle behöva hjälp med att ta reda på när Augusta Johanna Gädda föds och om hon är adopterad eller oaäkta. Jag kan helt enkelt inte uttyda anteckningarna i husförhörslängden och jag hittar henne inte i födelse- och dopboken.
 
Bakgrund: Fadern Johan Adolph Gädda f.6/7 1809 i Wäster Bullareby, Naverstad flyttar till Tanum och sedan tillbaka till Naverstad till Tyft Norrgården den 27/10 1831.Utflyttningslängden Tanum B:1 (1779-1852) p.295.
 
Någon gång under 1832 lär Augusta Johanna födas. Jag har ett datum 9/2 men det är inte bekräftat. I hfl Naverstad AI:6 (1831-1838) Bild 158/p.143 ser det ut som om det står 26/11, men frågan är om det gäller A.J.? A.J.:s namn är skrivet över ett annat namn och ute i högerkanten står det skrivet: på bygden. Gäller det A.J.? I följande husförhörslängd Naverstad AI:7, p.281 kan jag heller inte se A.J.:s födelsedatum. Kan någon hjälpa mig att se hur det ligger till med Augusta Johanna Gädda, så vore jag jättetacksam?
 
MVH
Tomas

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna