ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Kindblad, Johan Adolf, född 1842 (i Stockholm) infl till Göteborg 1864  (läst 402 gånger)

2004-01-11, 17:05
läst 402 gånger

Utloggad Mia Grubb

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 76
  • Senast inloggad: 2022-07-16, 17:32
    • Visa profil
Jag står inför uppgiften att leta efter Johan Adolf som enligt uppgift i Klara församlings (Stockholm) utflyttningslängd 1864 står antecknad som utflyttad till Göteborg. Jag har för övrigt lagt in en bild på texten under Läshjälp: Stockholm: Klara utflyttningslängd 1864 BIIA:11 den 1 dec 2003, för att få hjälp med att tyda prästens anteckningar. Jag tror att  anteckningen i utflyttningslängden kan tyda på att han flyttar till Karlskrona 1870 där jag för övrigt återfinner honom just år 1870 och där han lever kvar till sin död, (men varför skulle en sådan anteckning som gäller 1870 stå i utflyttningslängden för 1864?) Min önskan är att bringa klarhet i vad han gjorde mellan åren 1864 och 1870 och om han verkligen kom till Göteborg. Min fråga är därför om det finns någon typ av namnregister där jag kan börja leta innan jag ger mig i kast med inflyttningslängder och husförhörslängder. Vilka församlingar fanns på den tiden? Det är första gången jag ger mig i kast med Göteborg och behöver lite tips.
Med vänlig hälsning
Mia Grubb

2004-01-14, 18:27
Svar #1

Utloggad Mia Grubb

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 76
  • Senast inloggad: 2022-07-16, 17:32
    • Visa profil
Jag har idag fått hjälp med att leta i registren till Husförhörslängderna vid Göteborgs landsarkiv för de församlingar som bör täcka Göteborg stad rätt väl för de åren. Tyvärr fanns inte min Kindblad med i dessa register. Det troliga är nog trots allt att han aldrig kom i väg till Göteborg.  
Stort tack för hjälpen.
Skulle någon stöta på namnet Kindblad framöver i Göteborgsregionen tar jag tacksamt emot alla uppgifter.
Mvh
Mia Grubb

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna