ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Leksand Hfl AI;7B sid 158 Lima. Undrar vad mannen kan heta.  (läst 648 gånger)

2015-09-18, 19:27
läst 648 gånger

Utloggad Maud Johansson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 124
  • Senast inloggad: 2017-09-05, 11:35
    • Visa profil
Hej!
Kan någon hjälpa mig att tyda namnet på mannen som står överst i Hfl Leksand AI:7b sidan 158. Han heter antagligen Anders och kanske gårdsnamn Bleckhorn. Han är född 1697, Hustrun heter Marg Andersdotter också hon född 1697. Sonen Erik Andersson född 1721, gift med Anna Larsdotter född 1728. Kanske kommer jag inte längre i denna släkt. Svårt att läsa längre tillbaka.
Mvh Maud

2015-09-18, 20:21
Svar #1

Utloggad Mats Pettersson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 4723
  • Senast inloggad: 2024-03-05, 11:22
    • Visa profil
Bleckhorn, kan jag inte begripa. Är det felläsning av Personernes namn, som står på varje sida?
Överst står Anders Byrilsson glasmästare
Kan detta vara hans föräldrar:
Byril Persson född (när o. var) död (när o. var) Gift med (när o. var)  
Lisbet Persdotter född (när o. var) död (när o. var)  
Son: Anders Byrilsson - Glasmäster, Soldat, skollärare f ca 1695 i Kolbäck, (Berg) (när)  
Död 1748-12-03 Leksand. Ur Personalian: ---- När han var 12 år kom han hit till församlingen ---

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna