ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Petschler  (läst 804 gånger)

2003-02-20, 08:08
läst 804 gånger

Björn Stockman

Söker efter föräldrar  och ev. syskon till Erik A Petschler f 2 sept 1881 i Göteborg.
Tacksam för alla upplysningar rörande släkten Petschler.
Mvh
Björn Stockman

2004-06-18, 15:23
Svar #1

Annica Bergström

Jag har just börjat forska efter min mammas släkt Petschler. Det är hennes farfar som tydligen tagit sig namnet Petschler så det är kanske inte rätt släkt. Farfar hette Edvard Pettersson-Petschler f 5/4 1861 Fässbergs församling (Göteborg). Jag funderar av vilket anledning han bytte namn och just till Petschler.

2004-06-18, 17:41
Svar #2

Utloggad Bo Berndtsson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 3221
  • Senast inloggad: 2024-04-19, 10:10
    • Visa profil
Varför efterlyser du honom i Göteborg? Fässberg är en församling i landskapet Västergötland, och utgör idag en del av staden Mölndal.

2004-06-18, 23:43
Svar #3

Peter Karlsson / anbytarvärd (Peter)

En ren släktnamnsrubrik som Petschler gör sig nog allra bäst under avdelningen 'Släkter' - så jag tror jag flyttar över denna rubrik dit istället senare..

2005-04-12, 17:30
Svar #4

Erik Petschler

Jag heter Erik Petschler och är också lite nyfiken på namnet, som jag uppenbart vet väldigt lite om.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna