ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Robert Strömbergs u.ä. barn  (läst 305 gånger)

2004-06-15, 22:04
läst 305 gånger

Clara Svensson

Robert Strömberg var skräddare och kom med sin hustru Katarina och familj till Göteborg 1908. De flyttade då till Prinsgatan enligt uppgift från R.S. barnbarn. Familjen hade 10 barn. Jag har inga födelsedatum på några av de barn som föddes i GBG och inte heller R.S. data. När Katarina låg på sin dödsbädd berättade hennes make att han hade ett utomäktenskapligt barn i Malmö med en okänd älskarinna. Efter hustruns död flyttade Robert till Malmö och uppgifterna går i sär om huruvida han gifte om sig med älskarinnan som ska ha hetat Bengtsson i efternamn. Jag letar nu efter barnet och börjar här; kan någon hitta Robert Strömberg i GBG? Då kan jag kanske få fram hans födelsedata.
Tack på förhand!
/Clara

2004-06-16, 16:44
Svar #1

Leif Josefsson

Se svar under Frändefors, Dalsland

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna