ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Selma Ingeborg Rosengren född 29/10 1893  (läst 376 gånger)

2004-04-23, 13:55
läst 376 gånger

Elisabet Westergren

Min far Bertil Evert Rosengren föddes i Malmö den 24 november 1920. Modern var Selma Ingeborg Rosengren,servitris född 29/10 1893. Fadern okänd.  
Selma födde även den 7/12 1922 en dotter Asta Elisabet Rosengren, senare gift Wiberg. Hon adopterades bort som liten. Hon bodde i Västra Frölunda. .  
Min far hade en morbror Tage Harry Rosengren som föddes 5/4 1900. Han emigrerade till Amerika där han hade ett bageri. Han kom tillbaka till Sverige och dog den 30 juni 1965 adress Lagmansgatan 18 Kåltorp,Göteborg.
Selmas föräldrar och bröder ligger begravda i Södervidinge i Skåne men inte hon.
Jag undrar var vem som var den okände fadern. Om Asta hade samma far.  Vad det blev av Selma och var hon är begravd. Jag undrar också när Tage flyttade till Amerika.

2004-04-23, 21:09
Svar #1

Utloggad Maud Svensson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 21976
  • Senast inloggad: 2024-04-19, 12:26
    • Visa profil
Eftersom Selma Ingeborg Rosengrens barn var födda utom äktenskap 1920 resp 1922 finns akter om dem i barnavårdsnämndens arkiv. Där kan uppgifter om barnafader/fäder finnas.
Kontakta Malmö stadsarkiv och be om kopia på akterna:
Tel 040-10 53 00
E-post: stadsarkivet@malmo.se
Hälsar vänligen
Maud

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna