ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Gävle CI:12 Födde,, 1831-1837 Gid Nr: 2103.63.87200  (läst 572 gånger)

2007-10-11, 18:22
läst 572 gånger

Utloggad Kim Lindholm

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 32
  • Senast inloggad: Aldrig
    • Visa profil
Hoppas att detta passar under läshjälp. Problemet som jag har att jag inte förstår hur jag skall tolka födelseboken. Skulle gärna vilja ha lite hjälp hur jag skall göra för att hitta vart denne Pehr Gustaf Wallström hörde hemma.
 

 
Mvh/Kim

2007-10-11, 21:54
Svar #1

Ulla Bagge

Hej Kim!
Om du tittar i husförhörslängden för samma period A1:11B 1836-1840 så hittar du i början av boken ett namnregister. Där fann jag dock inte fadern Erik Gustaf Wallström, men jag letade runt dom sidorna som angavs för en annan Wallström och på sidan 133 under no 233, ganska långt ner på sidan fick jag syn på namnet Öbrink och där är din familj. (Gid 2103.39.69000)
Om man inte vet i vilken by personen man söker bor i, kan man ögna igenom hfl längderna genom att bara läsa födelseåren och ofta hittar man rätt.
Mvh Ulla

2007-10-13, 01:14
Svar #2

Utloggad Kim Lindholm

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 32
  • Senast inloggad: Aldrig
    • Visa profil
Tusen tack för hjälpen Ulla :-)
 
Gissa om jag kliade mig i skallen. Fick nästan panik av tanken att behöva kolla igenom alla.
 
Förhoppningsvis så kanske jag nu kan komma vidare med detta Spöke
 
Mvh/Kim

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna