ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Var finns Carl, Ragnar och Märta Unger?  (läst 395 gånger)

2007-02-13, 08:12
läst 395 gånger

Utloggad Lars Unger

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 669
  • Senast inloggad: 2016-12-21, 12:51
    • Visa profil
Under Johannes Unger 1817-11-24 (Gestad, dödsdatum okänt) finns bl.a. en Johannes Johansson Unger 1871-03-06 (Brålanda, P, dödsdatum okänt) som i 1900 års befolkningsregister står som ” Qvarstående obefintliga sedan åren 1891 - 1900, Göteborgs Haga”, ogift. Några gamla anteckningar säger att han skulle ha gift sig med Hilda Mathilda f. Lund (född 1869-07-23, död 1925). Under dessas namn finns antecknat Carl, Ragnar och Märta. Vidare sägs att de skulle ha bott i Göteborg. Jag har sökt i 1900 års register men finner ingen Hilda Mathilda och finner heller inte Carl, Ragnar och Märta. I dödregistret 1947-2003 finns visserligen personer med namn Carl och Märta, men osäkerheten är för stor för att sätta sin lit till dessa. Jag vore tacksam för direkt hjälp eller råd hur jag ska gå vidare för att finna dem.
Lars Unger

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna