ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Ättlingar till Handlanden Petrus Eliasson Wernbom & Anna Elisabeth Broberg efterlyses  (läst 413 gånger)

2002-05-30, 08:09
läst 413 gånger

Ulrica Dahlqvist

Paret bodde den 7/12 1861 i Domkyrkoförsamlingen där de fick sonen Oskar Agathon Eliasson Wernbom som senare blev fotograf och hade en fotoatalje på Linnegatan. Denne Oskar, tror jag, var min farfars far som fick sonen Osborne Agathon Dahlqvist. Eftersom fadern anges som okänd söker jag eventuella syskonbarnbarn till Oskar som eventuellt skulle kunna känna till om han fick tvillingar med en änka vid namn Johanna Svensdotter (g. Dahlqvist). Oskar och Johanna gifte sig aldrig. Tacksam om någon kan bekräfta min misstanke om att Oskar är min farfars far.
 
Vänliga Hälsningar,
 
Ulrica.

2004-06-05, 01:34
Svar #1

Christina Rydberg

Har Du kontaktat de Wernbom som finns i telefonkatalogen, Gbg-delen? De kan ju veta något även om de inte släktforkar eller har internet.
Jag hade några grannpojkar (tvillingar f.ö. födda på 50-talet) med det efternamnet när jag var liten och enl. koll med telefonkatalogen på nätet finns iaf mor deras med. En av sönerna bor troligen i Linn?.
Hoppas tipset kan ge något. Det är ju inte ett alltför vanligt efternamn.

2004-06-09, 10:07
Svar #2

Ulrica Dahlqvist

Hej Christina!
 
 
Tack för tipset, det skall jag pröva!
 
Med Vänliga Hälsningar,
 
Ulrica Dahlqvist

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna