ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: GID 997.17.6400  (läst 845 gånger)

2008-12-08, 22:03
läst 845 gånger

Utloggad Karin Medin

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 575
  • Senast inloggad: 2016-09-03, 16:45
    • Visa profil
Behöver hjälp. På vänster sida finns Hustru Kerstin Larsdotter från Thorsta o Wallby stugan dödde d 12 juli (1749) begrofs d 16 legat sjuk på
...............................  50 år.
 
På höger sida finns dottern död 1750 och jag undrar om jag läser rätt.  
Kerstin Jonsdotter ifrån Wallby stuga dödde d 8 Febr begrofs d 11  ett eländigt barn som ifrån första stunden varit besmittad med fransosen ....
.........................hon också beständigt legat till sängs alldeles
........... både far och mor dödde i samma sjukdom,
 
Jag hittar inte någon dödsnotis på fadern Jon Hansson, Han finns med i hfl till 1748. Som synes saknas en del ord som jag inte har kunnat tyda och så undrar jag över sjukdomen.  Mycket tacksam för ev.hjlp.
 
Mvh Karin

2008-12-09, 08:23
Svar #1

Utloggad Johan Skog

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 271
  • Senast inloggad: 2016-04-01, 06:11
    • Visa profil
Hej Karin!
 
För oss som inte har Genline så vore det bra med lite mer info om Du vill ha hjälp.
Vallby finns i inte mindre än fem olika socknar i Närke (Ekeby, Kil, Längbro, Stora Mellösa och Viby).  Dessutom finns Vallbytorp både i Asker och Täby.  
 
Socken?  Volym?  Ev. sidnummer?
 
Mvh
Johan
 
(Meddelandet ändrat av woodi den 09 december, 2008)

2008-12-09, 15:59
Svar #2

Utloggad Karin Medin

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 575
  • Senast inloggad: 2016-09-03, 16:45
    • Visa profil
Hej Johan!
 
Klantigt av mej att inte skriva ut tydligare. Församlingen är Ekeby och volymen är E;1, Sidonummer saknas men mor och dotter finns på ca 15:e uppslaget, alltså i början av volymen.
 
Mvh  
Karin

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna