ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Harlösa födelsebok GID 1245.42.58700  (läst 679 gånger)

2004-10-17, 22:15
läst 679 gånger

Utloggad Keth Andersson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 240
  • Senast inloggad: 2022-07-26, 11:12
    • Visa profil
I födelseboken för Harlösa står Den 9:de juni föddes och den 11 döptes Rusthållaren och kyrko.....Ola .... och dess hustru Boel Månsdotters son Jöns.  
Jag kan inte läsa vad som står före och efter Ola. Det står skrivet något inklämt över Ola också.Resten klarar jag.
Tacksam för hjälp.
Keth
Glad pensionär

2004-10-17, 23:30
Svar #1

Utloggad Arne Andersson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 92
  • Senast inloggad: 2021-06-13, 21:54
    • Visa profil
Hej, tycker att det står Kyrkoverden på No 7 Hunneberga Ola Jöns-sons och.....
Hälsningar Arne

2004-10-18, 11:35
Svar #2

Utloggad Keth Andersson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 240
  • Senast inloggad: 2022-07-26, 11:12
    • Visa profil
Tack Arne! Har ett problem med denne Jöns Olsson. Ibland står det att han är född i Harlösa och ibland i Herslöv. Datum är samma. Jag hittade honom i Herslövs födelsebok och körde på det. Fick nu för mig att kolla Harlösas och till min förskräckelse så finns det en Jöns Olsson där också samma dag. Faderns namn lika men moderns annorlunda. Det blir till att forska vidare. Säg inte utan att släktforskning är problemlösning och hjärngympa.
Mvh Keth
Glad pensionär

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna