ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Försvunnen Bleking?!  (läst 1761 gånger)

2010-01-07, 13:00
läst 1761 gånger

Utloggad Kim Håkansson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 26
  • Senast inloggad: 2013-02-21, 17:58
    • Visa profil
Hej, jag söker information om Christina Petersdotter f. 1825-11-01 i Torhamn, Blekinge län. Hennes mamma är änkan Maria Svensdotter född 1798 i Fledingstorp i Vissefjärda. .
Christina gifter sig med min mfff Johan Peter Håkansson f. 1817-12-26 troligtvis i Ljuder (lysningen sker här) där de bor några år innan de flyttar till ett par olika ställen i Långasjö Sn. Dem får fem barn så vitt jag kan se.  
Jag kan inte hitta Christina i Torhamn eller Maria i födelseboken i Vissefjärda?! Dem bor i Ramdala mellan åren 1833-36 då dem flyttar till Gustavsbygd i Vissefjärda Sn, utflyttningsnr 79.
Vem var Chrstinas pappa, och var är hon född. Är det någon som vet något mer om hennes mamma Maria Svensdotter?  
Tacksam för all information som jag kan få!  
Mvh Kim

2010-01-07, 22:02
Svar #1

Gunilla T Smith

Hej Kim!
Hur pass säker är du på de uppgifter du har, var kommer de ifrån? Det döps en Christina Petersdotter 1825-11-29 i Torhamn, Blekinge. Lite långt mellan ditt födelsedatum och dopet kanske. Denna Christinas mamma heter Karin Mårtensdotter, fadern är torparen Peter Nilsson (Torhamn C:5, 1825-1856).
I Folkräkning 1880 bor hon tillsammans med maken Johan Peter Håkansson och tre barn i Askaremåla, Algutsboda, Kronoberg. Maken född 1817 i Långasjö, Kalmar län.  
Mvh Gunilla

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna