ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Gravstensinventeringen  (läst 1436 gånger)

2003-03-09, 01:57
läst 1436 gånger

Lisskulla Engström

Hej!
Inventeringen av gravstenar i Tving finns nu upplagd i databasen. När jag letade i denna, saknade jag två gravstenar. En av har jag senast i augusti år 2002 sett och då fanns den helt intakt. Texten gick bra att läsa och det finns även en liggande sten med senare begravda personer där. Dessa har samma efternamn och har avlidit på 1960-talet och 1980-talet. Jag har bra närbilder på gravplatsen. Hur får jag kontakt med inventeraren för att få komplettera?
Eller är inventeringen ännu inte klar?
 
Lisskulla

2003-07-02, 12:00
Svar #1

maggan

Hej Lisskulla
 
Gravstensinventeringen i Blekinge sträcker sig inte längre än till 1930.Inventeringen är så gott som klar.
 
Mvh
Margareta Hasselgren

2003-07-02, 19:53
Svar #2

Lisskulla Engström

Hej Maggan!
Jag har nog uttryckt mig oklart. Det rör sig om en äldre gravplats - en familjegrav. Troligen begravdes den förste redan år 1900. Därefter gravlades 2 personer 1921 och en år 1941.
Gravstenen är från tidigt 1900-tal och till de nyare gravlagda (på 1960- och 1980-talen) finns liggande sten med samma efternamn som på den gamla stenen - familjegraven. Det var bara ett förtydligande för att kunna klart läsa texten.
 
Lisskulla

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna