ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Läshjälp, Cathrina Josefsdotter  (läst 575 gånger)

2002-01-24, 21:00
läst 575 gånger

P. Eriksson

Hej,
jag har kört fast. Jag kan inte tyda vad det står i husförhörsboken för Almundsryd AI:14 20664 1836-1840. Jag har därför lagt ut en scannad kopia av den sida som jag inte lyckas tyda. Det gäller det som är inringat med rött och då särskilt ortnamnet varifrån hon inflyttat. Det är min ff ff mor, så jag är mycket angelägen om att komma underfund med hennes födelseort.
Tyvärr blir det en väldigt stor bild, och därmed långsam uppladdning, men det är för att få en tydlig bild jag valt att göra så här. Hoppas ni har tålamod.
 
Tackar på förhand
Per

2002-01-24, 21:14
Svar #1

P. Eriksson

Hej igen,
jag gjorde det, en klassiker vid det här laget, glömde länken. Men här kommer den, http://medlem.tripodnet.nu/peppe_eriksson/
 
Tack för ert tålamod
Per

2002-01-24, 21:40
Svar #2

Utloggad Elisabeth Thorsell

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 9209
  • Senast inloggad: 2023-05-27, 17:48
    • Visa profil
    • www.etgenealogy.se
Hon kommer från Lönsbygd, som är en annan by i Almundsryd, och hon är född i socknen.

2002-01-25, 07:42
Svar #3

P. Eriksson

Tack Elisabeth,
jag har letat och letat, nu kan jag äntligen gå vidare. Det är en minst sagt rörig gren på släktträdet, med okända fäder och oäkta barn.
 
Hemskt mycket tack
Per  
 
PS
Den bild ja gref. till i min fråga kommer snart att plockas bort.  DS

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna