ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Snickaren Thorsson och Inga Redelin  (läst 398 gånger)

2015-08-11, 17:27
läst 398 gånger

Utloggad Agneta Winberg

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 1
  • Senast inloggad: 2015-08-23, 16:52
    • Visa profil
Hej!  
Känner någon till snickaråldermannen Sven Peter Thorsson och hans fru Inga Pehrsdotter Redelin, som flyttade till kvarteret Bakugnen i Norrköping 1830? Thorsson var född 8.9 1802 i Kungälv, och jag har mycket material om honom om någon är intresserad, men hans fru Inga gäckar i kyrkböckerna. Hon ska ha varit född 24.10 1803 i Konungsund, alltså i Kolmården, men på den dagen är det inte någon flicka som heter Inga född, men en annan dag finns Inga Pehrsdotter. Den familjen försvinner och jag kan inte se vart de flyttar. Sen dyker Inga Pehrsdotter upp i Norrköping hos daglönaren Sven Redelin i Hedvigs församling. Hon flyttade dit 1812. Då kallas hon flickan Inga Pehrsdotter. inte fosterdotter, inte piga, det gör mig också undrande - vem kallades flicka i början av 1800-talet? Så småningom heter hon Inga Redelin i husförhörslängderna.  
Tacksam om någon kan kasta lite ljus över vilka hennes föräldrar var!
Agneta

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna