ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Ö. D.  (läst 1135 gånger)

2010-08-02, 15:56
läst 1135 gånger

Utloggad Emma Sekelj

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 13
  • Senast inloggad: 2011-04-05, 13:50
    • Visa profil
Hejsan.
 
Har forskat och hamnat ni i boken Gävle Heliga Trefaldighet AI:16e (1861-1865) Bild 41 7 sid 34. (Använder Arkiv Digital.
 
Personen som jag spårar (Carloina Wendberg) flyttar igen enligt husförhörslängan till p 210/Ö.D. Står något ovanför i rutan, men det får jag inte fram alls.
 
Fågan är just det, står det Ö.D.? Och vad menas med det? För hon finns ju inte på sida 210 i denna bok iaf, så gissar på det är en hänvisnng till en annan bok.
 
Försökte hitta en förtydligan på bokstäver för perioden för tyda om jag gissat fel. Men hittar inte det heller.
 
Bifogar bild på problemet, annar finna hon i boken för den som vill. Som sagt det är raden där de står p 210 jag har problem med.
srjsrtj.jpeg

2010-08-02, 18:26
Svar #1

Utloggad Stefan Dake

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 2536
  • Senast inloggad: 2024-04-26, 21:03
    • Visa profil
Hej Emma!
 
Ö.D. står förmodligen för Östra Delen, vilket enligt SVAR:s förteckning skall vara AI:16a, omfattande kvarter I, rotarna 1-13.
 
Mvh
Stefan
Stefan Dake

2010-08-03, 19:03
Svar #2

Utloggad Emma Sekelj

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 13
  • Senast inloggad: 2011-04-05, 13:50
    • Visa profil
Okej. Tack för hjälpen. Försökt att hitta, vad ska man säga, en lista över Gävle, roter och sådant. Tur att de finns sådana som du .
 
Tack åter.
 
//Emma

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna