ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Alfabetisera rubrikerna  (läst 668 gånger)

2004-12-12, 14:12
läst 668 gånger

Fredrick Andreasson

Hej Peter!
 
Skulle du inte kunna alfabetisera de olika rubrikerna i diskusionsforumet Ordet är fritt så att man snabbt hittar det forumet man söker.
 
Mvh
Fredrick

2004-12-12, 16:26
Svar #1

Utloggad Anders Ryberg

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 2648
  • Senast inloggad: 2013-08-23, 23:49
    • Visa profil
Jag vet inte om detta skulle hjälpa, trots allt så sätts ju rubriker hur som helst under denna huvudrubrik. Teamtisering (och ändring av huvudrubrik, som jag tidigare varit inne på) skulle vara bättre, men jag misstänker att detta skulle ta mycket tid.

2004-12-12, 16:37
Svar #2

Utloggad Eva Dahlberg

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 4039
  • Senast inloggad: 2024-03-12, 18:31
    • Visa profil
De ligger ju i alfabetisk ordning efter vad skrivaren kallat rubriken för - med undantag för DISCUS ökända problem med Å-Ä-Ö som oftast hamnar i början av alfabetiska ordningen (gäller under samtliga rubriker och i alla ord där å-ä-ö finns med, dvs namn eller andra ord så hamnar t.ex. förnamnet Håffrij före Hack) tills någon (t.ex. anbytarvärden eller tidigare redaktören) har ändrat det. Det är väl allmän tids- och resursbrist som gör att det inte alltid uppmärksammas när något ligger galet.  
 
Se diskussionen här Anbytarforum: Datorprogram och teknik: Nättidningen Rötter: Anbytarforums register - Problemet med Å, Ä och Ö...
 
Eller är det någon annan form av alfabetisering du avser Fredrick?
 
Hälsningar,
Eva

2004-12-13, 20:11
Svar #3

Fredrick Andreasson

Det var tydligen bara i början som rubrikerna kommer lite i oordning. När jag tittar vidare längre ner så ser jag ju att dem kommer i alfabetisk ordning. Jag vill bara snabbt hitta det debattforum jag söker. Därför reagerade jag instinktivt när jag såg oordningen.
 
Mvh
Fredrick

2004-12-13, 20:53
Svar #4

Peter Karlsson / anbytarvärd (Peter)

Kommande uppgradering (trodde det skulle skett före jul nästan) av 'Discus' till version 4 lär kunna lösa sorteringsproblematiken med å, ä och ö har jag förstått..

2005-05-09, 17:59
Svar #5

Utloggad Maj-Brith Andersson

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 960
  • Senast inloggad: 2013-01-06, 19:19
    • Visa profil
Hej mitt namn är Maj-Brith.
Vore tacksam om det senaste inlägget alltid kom att ligga överst i den långa raden av inlägg.
Då slapp man ju söka genom allt för att se om det kommit in något nytt att kolla på.
Men det kanske säkert finns personer som skulle tycka att detta vore helt fel !
För ingen kan ju som väl är vara alla till lags.
Hälsningar och tack för att det över huvud taget FINNS ETT DISPROGRAM likt det vi har.
Maj-Brith i Leksand

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna