ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Flyttattest ifrån Jakob och johannes, stockholm till söderala.  (läst 686 gånger)

2016-05-29, 14:25
läst 686 gånger

Utloggad Malin Östberg

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 30
  • Senast inloggad: 2019-12-07, 19:26
    • Visa profil


Jag har haft denna attestbild ute förr och fått otroligt med hjälp vad som hände med min mormors mormorsmor efter att hon kom till söderala.
Nu har jag läst attestet flera gånger och är det fler än jag som förstår attestet enligt följande: Att det var självaste kyrkoförsamlingen som flyttade henne? Alltså att hon blev placerad?


Jag tror att Augusta kan ha blivit utackorderad av hennes födelseförsamling, jakob och johannes, till söderala. Skulle det kunna kännas troligt för er? Alternative till Norrala, då hon konfimerades där 1879.
Jag finner inga dokumentationer om Augusta Alfonsina Öberg f 18 april 1864, mellan hennes födelse/dop och tills hon konfimeras i Norrala.
Finns det någon som är kunnig i domböcker som skulle kunna hjälpa mig? Augusta är viktig för mig då det var pga min mormors bakgrund som fick mig att börja släktforska.
Alla halmstrån som leder till vilka augustas föräldrar skulle kunna vara är till otroligt stor hjälp.
MVH Malin Östberg

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna