ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Elisabet Justina Högberg f 1867,Stöde och Erik Bergström f 1866 Torp  (läst 576 gånger)

2003-02-01, 11:24
läst 576 gånger

Karin Bergström

Jag undrar om någon har uppgifter om Elisabet och Erik? De tillhör min släkt.

2003-02-03, 15:34
Svar #1

Karin Bergström

Jag försöker igen...Kan någon hitta att Elisabet Justina(Högberg) föds 1867 i Stöde?
Den uppgiften har jag fått från Landsarkivet i Östersund.
Jag kan dock inte hitta henne någonstans förrän hon dyker upp 1900 i Bräcke,Jämtland. Jag misstänker att hon kan vara född någon annanstans än i Stöde, men är inte säker.

2003-02-03, 18:41
Svar #2

Utloggad Ingrid Björkudd

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 174
  • Senast inloggad: 2011-10-26, 20:50
    • Visa profil

2003-02-03, 18:59
Svar #3

Karin Bergström

Tack Ingrid!
Eriks antavla hade jag gjort en gång i tiden före Internet...men alla papper har försvunnit efter en flytt, tyvärr.Jag minns att hans mor hette Brita Carlsdotter och fadern Per Pålsson Bergström.På Britas sida hette mor o far Carl E Olsson och Märta Pålsdotter. Vad jag minns kom alla från Torp el närliggande församlingar.Om någon har dessa personer i sina anor skulle jag vara tacksam för att få veta mer om dem.
 
Det stora mysteriet är dock hans hustru Elisabet Justina Högberg, född 1867 i Stöde sn.På Arkion
har jag hittat henne 1900 i Jämtland, Bräcke sn.Jag vet också att hon flyttat till Nyhem(Z) från Sundsjö(Z) någon gång runt 1894.Jag är tacksam om någon känner till om hon verkligen föddes i Stöde eller om det är en felnotering någonstans.

2003-02-04, 19:07
Svar #4

Utloggad Ingrid Björkudd

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 174
  • Senast inloggad: 2011-10-26, 20:50
    • Visa profil
Hej Karin,
Jag tror att denna kvinna kan vara Elisabet Justina.
http://www.foark.umu.se/folk/y/person.asp?lannr=22&forsnr=5&pnr=3422
Enligt 1890 så kallar hon sig bara för Lisa.
Sänd gärna ett mail till mig.
bjorkudd@passagen.se
Mvh
Ingrid

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna