ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Vem är fadern?  (läst 1038 gånger)

2017-01-01, 16:20
läst 1038 gånger

Utloggad Birgitta Harrysson

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 6
  • Senast inloggad: 2023-11-28, 16:05
    • Visa profil
Har ett litet dilemma. En anfader Anders Fredrik Larsson, 19.2.1847 Bresäter, Bjurtjärn. Modern är Anna Kajsa Andersdotter, 12.6.1823 Dalbäcken, Bjurtjärn. I födelseboken står det: Fadern uppges vara drängen Lars Larsson, Sandsjötorp, Bjurtjärn.
Där har jag och min farbror lite olika åsikter. Han anser det vara bergsmanssonen Lars Larsson, 1822. Medan jag anser det vara drängen på Sandsjötorps ägor Lars Larsson, 2.11.1828 Norra Hagsterud, Varnum. Vad tror ni skickliga forskare om detta. Hittar inga anteckningar på någon av de två Lars Larsson som kan tyda på att de fått o.ä barn. Dock står det antecknat på Lars Larsson, född 1828 att han är liten och klen  u.m 1847. Vet ej vad detta u.m står för. Kanske någon kan svara på det!

2017-01-02, 08:29
Svar #1

Utloggad Kenneth Larsson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1512
  • Senast inloggad: 2024-04-17, 15:53
  • Kenneth Larsson
    • Visa profil
    • Ancestor
u.m. = ur mantal. Han anses inte möjlig att beskatta.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna