ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Släkterna Jakobsson och Björklund  (läst 698 gånger)

2017-03-13, 19:08
läst 698 gånger

Utloggad Gertrud Johansson Werner

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 30
  • Senast inloggad: 2022-09-26, 19:28
    • Visa profil
Jag söker anhöriga till min mans morfar Johan Jakobsson 1875-1947. Johan var skomakare och gift med Karolina Jakobsson 1892-1977. De bodde i Bjeret.
Johans far kom från Burseryd i Jönköpings län och hette Jakob Pettersson.
Johan hade två systrar Anna Maria och Johanna. Familjen bodde i Tittente. Anna Maria gifte sig med Johan Björklund och fick sex barn varav Disa Björklund 1914-1916. Hon ligger begravd på samma gravplats som sin morfar och mormor på Svedala kyrkogård. Övriga barn, Vilhelm, Anna, Ove, Ketti och Maria var yngre.
Johanna gifte sig med Per Jönsson och får barnen Anna Signhild, Marta Alfhilda, Erik Evald och Elsa Frideborg. De bodde i Ö Svenstorp nr 1.
Om någon är släkt med dessa eller vet något om familjerna så hör gärna av er.

2017-11-22, 02:58
Svar #1

Utloggad Anders Persson

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 16
  • Senast inloggad: 2024-04-09, 20:46
    • Visa profil
Min svåger är sonson till Johan B och jag har lovat att ta en titt på hans släkt.  Har bifogat vad jag tidigare hittade på Anna Maria. MVH Anders

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna