ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Kan man importera GEDCOM till MacFamilyTree?  (läst 1736 gånger)

2017-08-23, 14:27
läst 1736 gånger

Utloggad Eva Britt Karlsson

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 3
  • Senast inloggad: 2020-10-09, 00:48
    • Visa profil
Jag är ganska ny inom släktforskning. har hållit på ett år ungefär. Funderar på att köpa MacFamilyTree.
Har en MacBook Pro med Sierra.
Är just nu med i MyHeritage men funderar på att lämna det till fördel för DigitalArkiv och att bygga mitt träd på min egen dator. Undrar om man kan importera en GEDCOM-fil till det här programmet?
Är det värt pengarna att köpa programmet MacFamilyTree?

/Eva Britt


2017-08-23, 23:04
Svar #1

Utloggad Edit Holmqvist

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 67
  • Senast inloggad: 2023-08-14, 15:54
    • Visa profil
    • Coffee & Church Records
Hej!
Jag använder MacFamilyTree och är jättenöjd. Tycker det har alla funktioner man behöver. Det går jättebra att importera en GEDCOM-fil till MFT. Jag har inte provat något annat program (förutom de internetbaserade, MyHeritage och Ancestry) så jag har inget att jämföra med men för mig har MFT definitivt varit värt pengarna.


Edit

2017-08-24, 23:14
Svar #2

Utloggad Eva Britt Karlsson

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 3
  • Senast inloggad: 2020-10-09, 00:48
    • Visa profil
Tack Edit för svar. Löser lite av mina funderingar.
M v h Eva Britt

2017-08-25, 09:12
Svar #3

Utloggad Bengt Nilsson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 84
  • Senast inloggad: 2023-08-25, 15:21
    • Visa profil
Jag har bara använt PC-versionen av programmet Genney och den är jag mycket nöjd med.


Genney finns till PC, Mac och Linux. Ladda gärna ned en demoversion och testa:


https://genny.se/content.php?rid=95



Om demo versionen
"Demo versionen, som du kan ladda ner kostnadsfritt, har begränsad funktionalitet. Det går bara att redigera 100 personer, internetbaserade funktioner som karta och internetsök fungerar inte. Den har också begränsningar i utskrift till rtf, pdf och html."

2017-08-26, 14:46
Svar #4

Utloggad Eva Britt Karlsson

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 3
  • Senast inloggad: 2020-10-09, 00:48
    • Visa profil
Tack för svar och förslag, Bengt.

Mvh Eva Britt

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna