ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: SÖKER FOTO på Märta Jansdotter och Daga Paulsson som skrev om riksdagsmannen Erik Månsson och Rosa Carlén  (läst 913 gånger)

2017-12-09, 08:27
läst 913 gånger

Utloggad Marianne Kristoffersen

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 253
  • Senast inloggad: 2023-09-14, 22:23
  • Forskar på Bohuslän och Dalsland
    • Visa profil
Hej,
SÅG ATT EN BILD HAR KOMMIT MED 2 GÅNGER, ÄVEN UPP OCH NER (TOKIGT) OCH DE ANDRA BLEV INTE HELLER RÄTT!
I MIN DATOR ÄR DE RÄTTVÄNDA.....  OBS DET ÄR INTE HELA TEXTER, ENDAST DEL AV.

söker fotografi på Märta Jansdotter född 1840.01.23 i Bodane i Lerdal, hon avled 1872.02.21. Söker också fotografi på Bodane där hon föddes.
Hon gifte sig 1861.01.12 med Johan Peter Magnusson.
Bifogar ett foto på J P Magnusson.
J P MAGNUSSON ÄR ALLTSÅ EFTERLEVANDE TILL ERIK MÅNSSON OCH DET ÄR ÄVEN JAG. J P MAGNUSSON VAR FARFAR TILL MIN MORFAR GEORG JOHANSSON.
J P MAGNUSSONS SON (MIN MORFARS FAR) VAR "STAVEN", GUSTAV JOHANSSON, FÖDD 1866 PÅ BJÄLKEBRÄCKA. SE ARTIKEL OM HONOM SOM ÄR BIFOGAD.


SÖKER OCKSÅ DAGA PAULSSON eller någon efterlevande som eventuellt kan ha foto på Märta Jansdotter och hennes syskon.
Bifogar bilder där hon har skrivit om riksdagsmannen Erik Månsson som ställde till bråk i riksdagen, blev portförbjuden och kunde senare återvända för en period.
Även Rosa Carlén har Daga skrivit om.


TACKSAM för allt som finns att få :-)


Mvh
Marianne Kristoffersen

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna