ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Elna Tufvesdotter från Skåne?  (läst 950 gånger)

2018-01-04, 23:03
läst 950 gånger

Utloggad Monica Fogelqvist

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 726
  • Senast inloggad: 2023-10-19, 12:04
    • Visa profil
    • Ourswedishroots
Hej alla! En snabb fråga: finns det någon där ute som sitter och saknar en Elna Tufvesdotter som 1791 är trolovad med en dansk kille vid namn Isak Bergström? Elna skall ha varit född cirka 1766-67 och antagligen i Skåne. Hon gifter sig i Köpenhamn med sin Isak 1791.

2018-01-05, 14:04
Svar #1

Utloggad Ingrid Andersson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1281
  • Senast inloggad: 2024-03-10, 13:43
    • Visa profil

2018-01-05, 14:16
Svar #2

Utloggad Monica Fogelqvist

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 726
  • Senast inloggad: 2023-10-19, 12:04
    • Visa profil
    • Ourswedishroots
Hej Ingrid!

Japp, det är jag som har startat den tråden också! Tror inte att jag lyckas komma längre på den danska sidan, så då tänkte jag att det kanske går att angripa problemet från den svenska sidan.
Jag hittar 4 Elnor som skulle kunna fungera som Israel Bergströms trolovade, men ingen av dem är det efter vad jag lyckas få fram. Tänkte kanske att det finns någon som forskat på Skåne och sitter med en Elna i sin familj som vederbörande inte vet var hon har tagit vägen.

Nu är det ju som så, att denne trädgårdsmästare Bergström kan ju faktiskt ha varit var som helst och blivit trolovad, men jag tänkte att Skåne eller Halland kanske är de som passar bäst. Dessutom är ju Elna ett namn som bara används där.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna