ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Peter Båth  (läst 468 gånger)

2018-08-12, 09:22
läst 468 gånger

Utloggad Marie Bergfjord

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 33
  • Senast inloggad: 2022-02-14, 18:07
    • Visa profil
Hej !
Jag har en anfader som heter Petter (Peter) Pehrsson f. 6/4 1760 i Älvsbacka d.22/2  1806  i Grangärde, Prästhyttan.
Han är oäkta son till Maja (Maria) Månsdotter om jag hittat rätt utifrån mina forskningar i Grangärde. I födelseboken står det att en betjänt på  Östanås, Peter Båth är fadern. Är det någon som har mer fakta om dessa 2 föräldrar till Petter. Vill följa honom till Grangärde där jag kan spåra resten av mina anor efter honom. Har jag hittat rätt Petter? I ett husförhör i Grangärde 1793( A1:9C sida 7, Bild 28), står det att han är född 22/4 1790 Elfsbacka i Wermland, men jag hittar ingen Petter/Peter född det datumet, förutom den 6/4 1790.
Tacksam för hjälp:-)
mvh//Marie

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna