ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Kvarteret Boken/Kamrergatan i Malm?.  (läst 819 gånger)

2006-05-01, 12:20
läst 819 gånger

Utloggad Karin Dahlstrøm Hansen

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 110
  • Senast inloggad: 2019-10-25, 15:54
    • Visa profil
Min farfars far Jöns Hansson Dahlström døde i Malmø S:t Pauli den 24.3.1914, sannsynligvis i Kvarteret Boken, der han bodde i Sv.Bef. 1890.  Jeg har fra tidligere en adresse - Kamrergatan - og undrer om det var Jöns som bodde der.
Kan noen fortelle meg om Kamrergatan ligger i det området?
Hvor kan jeg finne kart over gamle kvarter i Malmö?
Takknemlig for hjelp.
Mvh
Karin

2006-05-01, 13:47
Svar #1

Utloggad Björn Johnsson

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 810
  • Senast inloggad: 2013-11-13, 00:08
    • Visa profil
Karin.
 
Kvarteret Boken ligger utanför den ”gamla”  delen av Malmö, mellan Södra och Östra Förstaden. Intill Rörsjöstaden. Dessa delar av staden bebyggdes under slutet av 1800 och början av 1900-talet. Kvarteret Boken begränsas av Föreningsgatan, Kamrergatan, Henrik Smithsgatan, Hantverkargatan och Betaniaplan.
 
Jag skall undersöka om det går att få fram en karta med kvartersnamnen på. Då återkommer jag om det.
 
Mvh
Björn

2006-05-02, 16:13
Svar #2

Utloggad Karin Dahlstrøm Hansen

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 110
  • Senast inloggad: 2019-10-25, 15:54
    • Visa profil
Bjørn.
Takk nok en gang! Flott om du finner et kart e.l., da jeg har slekt bosatt - og som flytter rundt - i Malmø på den tiden.
 
Vennlig hilsen
Karin

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna