ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Erstavik ( -1887)  (läst 1130 gånger)

2006-11-10, 11:35
läst 1130 gånger

Helen Hedlund

Jag har hittat Johan Johansson f.1759 senare Johan Hedblad på Neglinge wästra gård. Senare hittade jag en annan familj som hade barn med samma år och namn som senare dyker upp under nämdeman Johansson. Han verkar dess utom ha gift om sig efter 1795, med en Anna Östling från Hedemora och jag tror han fick 2 barn med henne.
Är det någon som har forskat i detta som kan hjälpa mig reda ut detta??
 
All information jag har är från Genline.
 
Vänligast
Helen i London

2008-10-16, 11:05
Svar #1

Utloggad Marianne Bengtsson Rosander

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 750
  • Senast inloggad: 2009-12-08, 15:09
    • Visa profil
Söker bokhållare Gustav Magnus Viksten. Han flyttade till Västafors i Västmanland 1794 och arbetade som bokhållare på Västanfors gård. Gustaf Magnus är född 3/5 1776 i Erstavik.
Han fick en son 7/1 1801 med pigan Lisa Löfström född 1780 i Västanfors. Lisa tjänade piga vid tiden för födelsen hos bonden Anders Matson i Ulfsbo Söderbärke. I födelseboken för Söderbärke står det att hon som barnafader angav denne Viksten. Sonen heter också Erik Gustav Viksten ,så han har väl tagit på sig faderskapet eftersom han fick ha hans efternamn, sonen är oäkta i födelseboken.
Tacksam för all hjälp jag kan få

2008-11-13, 10:44
Svar #2

Utloggad Marianne Bengtsson Rosander

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 750
  • Senast inloggad: 2009-12-08, 15:09
    • Visa profil
Erik Magnus Wikstens far hette Johan Magnus Wiksten född 30/1 1750 död 3/12 1796 och var ägare till Fisksätra gård och kunglig sekreterare
Hans föräldrar var hökare Anders Davström d. 6/5 1732 och Christina Wendelin
Finns det någon som vet något om dessa två?

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna