ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Marie Olsdatter født 1804 i Skee?  (läst 276 gånger)

2000-08-06, 12:31
läst 276 gånger

Marius Hellerud

Kjenner noen til Maria Olsdatter som etter opplysninger i Hvaler bygdebok bind II side 210 var født 1804 i Skee. Hun ble gift (ikke i Hvaler) med husmann på Tofte, Niels Olsen (f. 1794, d. 1878). Selv døde Marie i 1877. Paret eldste barn, Niels Høeg Olsen Løkkeviken (f. 1830) ble min mfmf. Har forsøkt å lete i kirkebøkene i Skee, men finner ingen som jeg med sikkerhet klarer å identifisere som Marie. Hun og mannen bodde blant annet sammen med familien Henrik Olsen og hustru Cathrine Olsdatter. Denne Cathrine var født enten 1805 i Skee eller 1806 i Värmland. Hun skal visstnok ha kommet til Norge 1/2 år gammel. Dette ekeparet er heller ikke gift på Hvaler og deres første barn ble født 1829 eller 1830, men jeg tror jeg finner dem i mormonernes database og i kirkebokdatabasen som gift den 10.nov.1829 i Hogdal församling. Cathrine bodde da på Kongbäck. En arbeidshypotese for meg har vært at Cathrine og Marie er søstre, men dette er langt fra sikkert.
Noen som kan hjelpe meg med Marie?
Mvh. Marius

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna