ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Bryggare Hans Mattsson f. 1743 Sörskog Bjursås  (läst 680 gånger)

2002-05-26, 18:45
läst 680 gånger

Evy Risslén

Denne Hans Mattsson hade en son som hette Mattias Bjur som anlade en by som kallas Mattsdal här i Vilhelmina. Han är en anfader till min svärmor som var född i Mattsdal.Mattias Bjurs svärfar var en man som hette Anders Blank f.1734 från Rosentorp Orsa. Finns det någon som har upplysningar om dessa män med familjer.
 
mvh Evy

2002-05-26, 21:28
Svar #1

Rune Edström (Rune)

Hej Evy
Vad hette din svärmor?
Är det barnen till Mattias Bjuhr och Anders Blank du söker?
mvh
rune

2002-05-27, 04:43
Svar #2

Evy Risslén

Hej  
jag uttryckte mig klumpigt.Det jag tänkte var anor bakåt i tiden alltså Hans Mattssons och Anders Blanks.Svärmor hette Elvi Gerina Mattsson som flicka och var född 1922-07-25.
mvh Evy

2002-05-27, 09:14
Svar #3

Rune Edström (Rune)

Hej Evy
Du får skicka ett mail så jag får tag i adressen.
Så får jag skicka en fil.
mvh
rune

2002-05-27, 14:03
Svar #4

Utloggad Torbjörn Näs

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1863
  • Senast inloggad: 2024-01-08, 11:27
    • Visa profil
Evy,
om du tittar på Dalarötter och efterlysningar #1362 (27 maj 2002) så finner du svaret på vilka Anders Blanks förfäder var, eftersom Anita Svensson ställt i princip samma fråga som dig där.
Jag har också mera uppgifter om Anders Blanks förfäder om du skulle vara intresserad.

2003-02-24, 22:47
Svar #5

Birgitta Sandberg

Rune och Torbjörn,
Hans Mattsson var MM FF F till min pappa och finns i två led i min svärmors anor bl annat som MF MF FF. Min frågan är om även jag kan få del av den information som ni har om dessa män.  
 Torbjörn,Jag har varit inne och läst svaret på Dalarötterna men du skriver att du har mer information om Anders Blanks förfäder.
Rune även du skriver att du har mer information.  
Jag tar gärna emot den information, tyvärr har jag väl ingen information att byta med.
Tack på förhand.
Birgitta

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna