ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Selling, Adolph Andersen * 1757 Hamiltonska regementet _  (läst 779 gånger)

2002-07-21, 20:34
läst 779 gånger

larsen

Hei!!!
 
I HisKi's historiebøker fant jeg en Adolfp Andersen Selling, som ser ut til å være min stamfar så langt p den ene siden.
 
Han er født i 1757 på det Hamiltonska regementet i Finland og døde 1821? i Brevig i Norge.
 
Denne Adolph Var gift to ganger, andre gang i Norge og første gang i Finland?
 
Foreldrene var:
Anders Selling & Ingeborg Strömberg.
 
Anders Selling ser ut til å være en Soldat v/Cap. Thams compani.
 
Når Adolph var i ung alder giftet faren seg med en Maria (Anna) Mattsdatter, og fikk mange barn med henne.
 
Fra Kai Larsen

2002-09-25, 11:08
Svar #1

Bo V Selling

Hej Kai!
Vet du vilket län/fylke som Thams regemente kom från? Själv heter jag Selling och har hittat uppgifter i Närke om Selling/Sälling. Jag har funnit släkt vid byn Sällinge utanför Fellingsbro i Närke. Jag tror att det var vanligt att indelta soldater tog by namnet. Jag har precis börjat leta så jag har få kunskaper om Selling.
 
MVH
Bo V Selling

2004-10-07, 20:45
Svar #2

Kai S Gurrik Larsen

Bo Selling!
 
Jeg har funnet ut at Adolph Selling er sønn av Anders Mattsson Selling og Ingeborg Strömberg. Adolph er født den 01.mars 1757 på det Hamiltonska regementet i Finland. Håper du eller noen andre kan hjælpe meg å finne videre selkt bakover!
 
Håper på tilbakemelding...

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna