ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Rönnqvist  (läst 989 gånger)

2011-02-26, 19:37
läst 989 gånger

Utloggad Annett Holmström

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 2
  • Senast inloggad: 2011-03-03, 18:08
    • Visa profil
Hejsan
Håller på att söka fram Rönnqvist´s släkte i sverige och hamnat hos en akrobat/taskspelare som skulle heta torbjörn torgersen eller något likanande och som ska vara född i Bergen, Norge. Jag och min släkting som söker har fastnat och kommer inte längre än att vi hittat honom på svenska sidan där han och hans ogifta kvinna fick en son i Själevad i Sverige. Vi tror att han tillhörde ett kringresande cirkussällskap. Finns det någon som kan hjälpa mig?

2011-02-27, 13:17
Svar #1

Utloggad Mona Anderson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 364
  • Senast inloggad: 2015-01-18, 15:30
    • Visa profil
Hei Annett !
 
Har du noen årstall for denne Torbjørn Torgersen ?
Veldig mange med dette navnet , - så hvis du vet noe mer blir det lettere å hjelpe deg med å finne ham  
 
Hilsen Mona

2011-03-03, 18:08
Svar #2

Utloggad Annett Holmström

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 2
  • Senast inloggad: 2011-03-03, 18:08
    • Visa profil
Hej Mona
Vi har inga födelsenummer utan det enda vi vet är att han fick en son 1880, en son 1882 och eventuellt en dotter 1885. De skulle enligt kyrkrböckerna inte vara gifta, utan fick barnen som oäkta barn. Han ska ha blivit ihjälslagen på en cirkus mellan 1882 och 1885. Då for kvinnan och barnen över till Sverige och hon födde det sista barnet.  
 
Hälsningar Annett

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna